Διαφήμιση

Liga TV ή στην αγορά νέο τηλεοπτικό συμβόλαιο ο Παναθηναϊκός

Το Trifilara.gr αναλύει τα δεδομένα γύρω από την επόμενη τηλεοπτική «στέγη» του «τριφυλλιού» – Οι συζητήσεις για τη δημιουργία της Liga TV, τα δύο ψηφιακά «μοντέλα» και η διάθεση του Παναθηναϊκού να ξεκαθαρίσει το τηλεοπτικό θέμα μέσα στον επόμενο μήνα για να το προσθέσει στον φάκελο του «πλάνου βιωσιμότητας».

Διαφήμιση

Του ΚΩΣΤΑ ΓΟΥΛΗ

Εκτός από την προετοιμασία για τα επικείμενα πλέι-οφ, όπου έχει οριοθετηθεί ως στόχος μία υψηλότερη θέση από την 4η στην οποία τερμάτισε ο Παναθηναϊκός την κανονική περίοδο, ο διοικητικός «μηχανισμός» του «τριφυλλιού» μπαίνει σε μία πολύ σημαντική περίοδο, όπου καλείται να προχωρήσει μία σειρά από κομβικά ζητήματα για το άμεσο, αλλά και το μακροπρόθεσμο μέλλον της ΠΑΕ.

Διαφήμιση

Πλην της σταθερής προσπάθειας για την περαιτέρω απομείωση του –συνολικού- χρέους που «κουβαλάει» η ΠΑΕ (έχει πέσει κάτω από τα 17 εκατ. ευρώ), οι διοικούντες τον Παναθηναϊκό επικεντρώνονται αυτό το διάστημα στην τελική ευθεία για την κατάθεση του φακέλου αδειοδότησης της επόμενης περιόδου. Αυτή τη χρονιά, χάρη στις τεράστιες και αδιάκοπες προσπάθειες όλων των εργαζομένων στην ΠΑΕ την τελευταία (πολύ επίπονη) διετία, ο «πράσινος» φάκελος δείχνει να είναι «καλουπωμένος» από νωρίς. Και πολύ πιο άρτιος. από κάθε άλλη φορά την τελευταία πενταετία…

Σαφώς υπάρχουν ακόμη ορισμένα στοιχεία που πρέπει να (προ)ετοιμαστούν, προκειμένου να είναι καθ’ όλα έτοιμος έως την καταληπτική ημερομηνία της 31ης Μαρτίου, όταν κάθε ΠΑΕ της Super League πρέπει να καταθέσει όλα τα έγγραφά της. Αλλά βάσει της προετοιμασίας που έχει γίνει, φαίνεται πως στο κομμάτι της «μικρής» (ελληνικής) άδειας, ο Παναθηναϊκός θα περάσει τούτη τη φορά πολύ πιο… άνετα και δίχως «καρδιοχτύπια» ως την τελευταία στιγμή.

Διαφήμιση

Το ίδιο δείχνει να ισχύει και στο κομμάτι της «μεγάλης» (ευρωπαϊκής) άδειας, όπου ο Παναθηναϊκός «κόπηκε» την άνοιξη του 2019 στο άρθρο 52, το οποίο «ακουμπούσε» το πλάνο βιωσιμότητας της εταιρίας (μελλοντικά χρηματοοικονομικά στοιχεία). Κυρίως λόγω της «εκκρεμότητας» που υπήρχε εκείνη την περίοδο με τα εγγυημένα έσοδα της ΠΑΕ μέσω του τηλεοπτικού συμβολαίου, διότι η Επιτροπή Αδειοδότησης, θεώρησε πως οι συμβάσεις που είχαν συναφθεί με την ΕΡΤ (όχι του Παναθηναϊκού, αλλά και των άλλων ομάδων που στεγάζονταν στο κρατικό κανάλι) ήταν στον «αέρα».

Το τηλεοπτικό συμβόλαιο είναι και φέτος ο μοναδικός «αστερίσκος» για τη μεγάλη («ευρωπαϊκή») άδεια του «τριφυλλιού» από την Επιτροπή Αδειοδότησης κι αυτό είναι ένα ζήτημα που θέλουν να ξεκαθαρίσουν σύντομα οι άνθρωποι του Παναθηναϊκού. Περιμένοντας ταυτόχρονα τα… νεότερα (και) από το μέτωπο της UEFA και το κατά πόσο μπορεί να προχωρήσει το σενάριο αναστολής της ευρώ-ποινής του συλλόγου.

Οι «πράσινοι» έχουν συμβόλαιο με τη NOVA ως το φινάλε της εφετινής περιόδου (με έσοδα άνω των 5 εκατ. ευρώ) και υπάρχει μία τυπική «δέσμευση» που δίνει στο κανάλι της Κάντζας προτεραιότητα σε νέα διαπραγμάτευση. Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν ωστόσο, αυτή τη στιγμή στο τραπέζι, ο Παναθηναϊκός κινείται ήδη σε άλλα «μονοπάτια» στο πλαίσιο της αναζήτησης της τηλεοπτικής «στέγασής» του για τα επόμενα χρόνια.

Σε πρώτο πλάνο, βρίσκεται σε εξέλιξη η συζήτηση με κεντρικούς συνομιλητές την ΑΕΚ και τον ΠΑΟΚ (αλλά κι αρκετές ακόμη ομάδες της Super League) για τη δημιουργία της Liga TV η οποία: α) Είτε θα αναλάβει η ίδια την παραγωγή των αγώνων και θα βγει μετά στην αγορά για να τους πουλήσει «πακέτο», β) Είτε θα δημιουργήσει μία κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών των ομάδων, επιδιώκοντας τη συνεργασία με ένα άλλο ψηφιακό πάροχο. Επ’ αυτού άλλωστε, δεν είναι κρυφό, πως έχουν γίνει ήδη επαφές (κεντρικά, μέσω της Super League) με την -αγγλικών δικαιωμάτων- τηλεοπτική πλατφόρμα μετάδοσης (streaming) αγώνων DAZN.

Σαφώς και δεν πρόκειται για εύκολο εγχείρημα ως προς την υλοποίησή του, αφού πρέπει πρώτα να γίνουν μελέτες για το κατά πόσο όλο αυτό, όχι μόνο είναι βιώσιμο σε μία «παρθένα» αγορά σαν την ελληνική, αλλά και το αν θα μπορεί να αποδώσει οικονομικά τα προσδοκώμενα για τις ομάδες, δεδομένου ότι το τηλεοπτικό είναι μία από τις κυριότερες πηγές εσόδων για τους ελληνικούς συλλόγους.

Στον Παναθηναϊκό δουλεύουν αθόρυβα το συγκεκριμένο πρότζεκτ σε συνεργασία με τις άλλες ομάδες και τη Super League, ωστόσο εφόσον δουν και κρίνουν πως μέχρι τα μέσα Απριλίου δεν μπορεί να «περπατήσει» το συγκεκριμένο εγχείρημα, σκοπεύουν να βγουν πολύ πιο «ενεργά» κατά μόνας, στην ελεύθερη αγορά για να βρουν (σταθερό) τηλεοπτικό συμβόλαιο. Προκειμένου εν συνεχεία να το καταθέσουν (συμπληρωματικά, ως έχοντες το δικαίωμα) μέχρι τον Μάιο στην Επιτροπή Αδειοδότησης, εν όψει της εξέτασης του «πράσινου» πλάνου βιωσιμότητας.

Δεν είμαστε μια συνηθισμένη αθλητική ιστοσελίδα. Το trifilara.gr ήρθε για να καλύψει ένα τεράστιο κενό. Και θα το κάνει… Δεν θα διαβάσετε στο trifilara.gr νέα από όλες τις ομάδες. Για την ακρίβεια θα ενημερωθείτε γρήγορα και έγκυρα μονάχα για τον Παναθηναϊκό και όλα τα τμήματα του συλλόγου.